A márka, a "brand" - a következők vonatkoznak a különféle egyéb immateriális javakra is, az egyszerűség kedvéért csak a márka, "brand" köznevet használjuk - értéke akkor jelenik meg egy vállalkozás könyveiben, ha azt vásárolta, apportba kapta stb., és nem akkor ha "csak" felépítette.
 
A márkaépítés költségei az évek során a tárgyévi marketing és kereskedelmi költségek között kerülnek elszámolásra. 
A jól menő, sikeres és ismert márkákkal rendelkező vállalatok életében is előfordulnak válságos időszakok és keletkezhetnek olyan terhek, amelyek a működés során felhalmozódtak (elfekvő készletek, behajthatatlan követelések, elhatárolások, céltartalékok stb.) Ezek elszámolását meg kell tenni, viszont ebben az esetben a vállalkozás folytatásának elvével kerül szembe a vezetés: a pénzügyileg már felmerült terhek azonnali számviteli elszámolása a tárgyévi eredményt olyan mértékben ronthatja, hogy az adott vállalat akár a bankok által már nem hitelezhető kategóriába süllyedhet. Ezért a vállalatvezetők gyakran inkább ezen terhek "csöpögtetve" elszámolását választják - bízva a szebb jövőben. 
 
A pozitív értékváltozások elismerésére ezzel szemben kevés lehetőség van: a befektetett eszközök értékhelyesbítése lehetővé teszi ugyan a könyv szerinti értékek piaci értékre korrigálását a könyvekben, de ennek tényleges saját tőke hatását a hitelezők általában nem ismerik el.
 
Olyan üzleti modellt ajánlunk Önnek, amellyel a "rejtett" márkaérték anélkül realizálható, hogy a cég a márkát véglegesen elveszítené.   
 
Egy személyes konzultáció alkalmával olyan struktúrális változtatások felé tehet egy kis lépést, amely nagy lépést jelenthet a vállalat további fejlődésében.