Esettanulmányok a márkaértékeléshez
  1. (T) termelő vállalat sok évvel korábban olyan iparágba fektetett be, amely távol állt az anyavállalat profiljától és a tevékenység földrajzilag is messze volt. A leányvállalatok veszteségei egyre csak nőttek, ezért az anyavállalat a leállításuk mellett döntött. Az évek során, különböző gazdasági események hatására az eszközök egy része megmaradt, részesedésként, ingatlanok és berendezések formájában. Az anyavállalat folyó évi eredménye egy évben sem tette lehetővé a bedőlt befektetések leírását. (T) vállalat számára a hosszú évek alatt felépített márkájának hasznosítása hozott megoldást, de nemcsak rövid távon, hanem hosszú távon is fenntartható üzleti modellt alakítottak ki és valósítottak meg: a modellel új üzleti lehetőség nyílt meg a cég számára. 

  2. (X) kereskedő cég forgalma neves külföldi márkacsaládok termékeinek forgalmazásából származott. A vállalat a korábbi években nagy összegű lejárt vevőállományt halmozott fel, amelyek leírása a tárgyév eredményét veszteségbe vitte volna. A márkák forgalmazási jogát tudta hasznosítani és ennek révén hosszú távon biztosította eredményes működését és növekedését.

  3. (Y) termelő vállalat raktáraiban óriási elfekvő készletek halmozódtak fel. Olyanok, amelyekről a vezetés tudta, hogy soha nem fogja felhasználni, az értékvesztés elszámolása a tárgyévet veszteségbe vitte volna. A korábbi rossz döntések miatt az új menedzsment feladatává vált, hogy a készleteket azok valós értékére szállítsa le. A vezetés a márka hasznosításával párhuzamosan megtalálta a megoldást elfekvő készleteinek szabályszerű számviteli kezelésére. A vállalkozás nem gyengült, hanem erősödött. A vállalkozás árbevétele dinamikusan nőtt, eredményessége jelentősen javult.

  4. (Z) gyártó cég a válság mélypontjára került. Erős márkákat forgalmazott, de ennek ellenére az árbevétele csökkenni kezdett. Ennek oka különösen az áruházi PL márkák, továbbá az akkor még erős deviza által előnybe került import márkák versenye volt. A jövedelmezőség drámaian visszaesett. A cég igyekezett minden elvárható megoldást megtalálni: létszámot épített le, a megmaradt létszám bérköltségét lecsökkentette, általános költségeit a minimumra szorította le. Részben a válságos időszak és részben az egyszeri kiigazító lépések következtében a várható üzemi eredménye jelentősen romlott. Az a veszély is fenyegetett, hogy a működéséhez szükséges forrásokat a hitelezők kivonhatják. A bevezetett üzelti modellel, amelynek része volt a márka hasznosítása is, a vállalat az üzemi eredményének elvárt szintjét elérte, és a válságos időszakból megerősödve került ki. A költségcsökkentések idején is fejlesztett, a márkáit tovább építette és azóta - különösen a megtett intézkedéseknek és az erős márkának köszönhetően jövedelmezően gazdálkodik.